Januari/Februari 2020 ......

V 4

sön 26 jan kl 11.00 Gudstjänst, predikan Juha Räihä

V 5

ons 29 jan kl 18.00 Bön? (maila först info@balstapingstkyrka.se)

sön 2 feb kl 11.00 Gudstjänst, Monica Winerdal predikar

V 6

ons 5 feb kl 18.00 Bön? (maila först info@balstapingstkyrka.se)

sön 9 feb kl 11.00 Församlingsmöte, missionskollekt

V 7

ons 12 feb kl 18.00 Bön? (maila först info@balstapingstkyrka.se)

sön 16 feb kl 11.00 Gudstjänst, Stefan Vendelius predikar

V 8

ons 19 feb kl 18.00 Bön? (maila först info@balstapingstkyrka.se)

sön 23 feb kl 11.00 Tillsammansgudstjänst med Björksäterkyrkan i Pingstkyrkan

Välkommen till våra olika möten!

Finska möten! Kolla finska gruppens hemsida för mer information om tid, plats och talare: finskagruppenbalstapingstkyrka.n.nu/

Välkommen till Pingstkyrkan i Bålsta!

Lyssna på predikningar!

Det som var från begynnelsen, det vi har hört, det vi med egna ögon har sett, det vi skådade och med våra händer rörde vid - om Livets Ord är det vi vittnar. Ja, livet uppenbarades, vi har sett det och vittnar om det och förkunnar för er det eviga livet, som var hos Fadern och uppenbarades för oss. Det vi har sett och hört förkunnar vi för er, för att också ni skall ha gemenskap med oss. Och vår gemenskap är med Fadern och hans Son Jesus Kristus. Och detta skriver vi för att vår glädje skall vara fullkomlig. Detta är det budskap som vi har hört från honom och som vi förkunnar för er, att Gud är ljus och att inget mörker finns i honom. (1 Joh 1:1-5)

Jesus kom till oss i en mänsklig kropp. Han var villig att föddas på denna jord för att rädda oss alla! Utan honom inget hopp. Vill du också bli en kristen. Tro att Jesus dog för dina synder! Tro att han vill ge dig evigt liv! Tro att han bryr sig om just dig! Be en bön just nu: Jag bekänner dig Jesus som Herre, jag tror att du kan ge mig evigt liv och jag vill ta emot dig som min frälsare!